Samen met Costa Experiences hebben we een uniek programma ontwikkeld voor bedrijven die vanuit het hart willen ondernemen.
Teambuilding, ontdekken van je eigen hart en deze uitdragen, grenzen verleggen en plezier maken.
In de prachtige omgeving van Altea aan de Costa Blanca werk je in 2 dagen aan ondernemen vanuit het hart, de neuzen (weer) dezelfde kant op en stippen op de horizon. Mét een dosis aan ontspanning en activiteiten.
In LEGO® Serious Play® sessies ga je aan de slag met de uitdagingen van de organisatie. Daarnaast worden er diverse activiteiten georganiseerd voor teambuilding en elkaar beter leren kennen. In een omgeving die je zintuigen prikkelt en je ‘aan’ zet om te genieten en te werken aan nieuwe uitdagingen.
Je gaat naar huis met een geweldige ervaring, leuke anekdotes maar ook met een concreet actieplan voor je organisatie. Zie de pdf.
In Alignment zijn betekent voor mij dat alles wat je doet, zegt en laat zien volledig in lijn is met de ziel (kern) van jou als professional, je onderneming, je project, product of dienst.
Vaak denken ondernemers en organisaties dat ze dat zijn, maar wanneer ik met de stofkam door de organisatie heen ga, blijkt dat wat ze vertellen niet in lijn is met wie ze zijn. Er is ruis ontstaan.
De 'bovenstroom' is niet in lijn met de 'onderstroom'.
En die ruis zorgt ongewild voor veel onderhuidse problemen zoals ontvreden medewerkers, ontevreden klanten, veel aandacht besteden aan dingen die niet goed gaan, achter de feiten aanlopen.
Het uitlijnen van je organisatie met waar je in de kern voor staat, vraagt om een holistische aanpak.
'Aligned zijn betekent dat je voelen, denken en handelen in harmonie zijn met je ware zelf'
Taal van het hart
Van boven naar beneden, van binnen naar buiten en van achter naar voren neem ik je organisatie onder de loep om erachter te komen wat de taal van het hart van de organisatie is. In welke mate is de bovenstroom (wat gezegd wordt) gelijk aan de onderstroom (wat gevoelt wordt)?Spreken directie en werkvloer wel dezelfde taal? Horen klanten iets anders dan medewerkers? En klopt de huidige taal nog wel met de oorspronkelijke taal van het bedrijf en is dat eigenlijk nog wel gewenst?
Narrative
Het narrative is een allesomvattend verhaal, met daarin verwerkt jouw zakelijke verhaal en zeker ook jouw persoonlijke verhaal. Hoe ben jij geworden tot wie je nu bent? Hoe heeft het leven jou gevormd en wat heeft jouw bedrijf gevormd? Hoe heeft jouw bedrijf zich ontwikkeld? Kortom wat is de rode draad van jouw verhaal door de jaren heen? Ik geloof erin dat dit alles het verhaal maakt dat vertelt wie je bent, wat je doet en hoe je dat doet: het geeft authenticiteit, zingeving en bezieling.
Profiel met Ziel
Het Profiel met Ziel is het verhaal vanuit het hart van jou als professional en vanuit je onderneming. In mijn ogen betekent het dat je communicatie volledig in lijn is met wie je in de kern bent. Het laat de X-factor zien van jou als professional, als onderneming. Het gaat feitelijk over de twinkeling in je ogen wanneer je praat over je werk. Het zorgt voor een bezieling die mensen (onbewust) in zichzelf herkennen, waar mensen door geraakt worden en waarop ze aanhaken.
Hoe je het bereikt
Wat het intern doet
Wat het extern doet